• Anasayfa

    0 Shares24 Yorum 2020 Yılı İçin SEO Çalışması Rehberi Son yazıyı yazalı baya olmuş. Hem şöyle içimizi dökelim, Seo’da neler olup bitmiş bildiklerimizi veya öngörülerimizi yazalım, hem millet ne yapıyor ne ediyor bir bakalım dedik Rıfkıyla. (Rıfkı kimdir?) Öncelikle Rıfkıyı Ukrayna’ya Kiev’e getirdim. Abi nolur gidelim nolur gidelim diye diye mahvetti beni. Ne işleri var […]

    Devamını Oku

  • in

    2020 Yılı İçin SEO Çalışması Rehberi

    2020 SEO

    Son yazıyı yazalı baya olmuş. Hem şöyle içimizi dökelim, Seo’da neler olup bitmiş bildiklerimizi veya öngörülerimizi yazalım, hem millet ne yapıyor ne ediyor bir bakalım dedik Rıfkıyla. (Rıfkı kimdir?)

    Google Botu Rıfkı

    Öncelikle Rıfkıyı Ukrayna’ya Kiev’e getirdim. Abi nolur gidelim nolur gidelim diye diye mahvetti beni. Ne işleri var burda bilmiyorum. 😀 Gündüzleri filan arada bi ortalardan kayboluyor ş**fsiz. 🙂 Geçen gece klaptan çıkarken yakaladık 😀

    Bende bu aralar Php’ye kafayı taktım. Udemy’de almadığım eğitim, uğraşmadığım öğrenme yöntemi kalmadı. Belirli bir noktaya getirdim ama profesyonel düzeyde hakim olabilmek büyük bir emek ve çaba gerektiriyor. Yazılımcı olup burada yaşayan bir arkadaşımında gazıyla bastım geldim buralara. Ben 10 günde şu noktaya kadar öğretirim, 15 günde bu noktalara geliriz diye diye geldik bakalım. Hemde bir havamız değişsin bee. Farklı ortamlarda çalışalım dedik. 😀 Bilgi Çinde’de olsa gidip alırız sonuçta 😀 Onada ondan fazla elleşmiyorum. Takılıyor kerata kafasına göre. Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in

    Arbitraj ile Sünnet Paranızı Denkleştirin

    Arbitraj

    Naber? Biz mi? İyiyiz diyelim. Çayı demledik. Rıfkıyla otururken muhabbeti geçti. Ya abi bu arbitraj işi vardı onu yazsakya be. Baya oldu . Şöyle böyle dedi. 2 lafın belini kıralım dedik. Farketmeden bayada olmuşuz yazmayalı. 🙂 (Önemli detay: Rıfkı sünnet olmuş. Kalkıp laf çıkarmasınlar diyo.) (Bi not daha: Abi sektörü açık ediyoruz dedi bende sen yazıyosun olum gocunan sana gocunur dedim. Yani yazıyı Rıfkı yönlendiriyor ben onun yalancısıyım diyelimde ona göre gocunan gocunsun. Bide şöyle bişey var yiyen yıllardır yemiş, kazanacağını kazanmış Ahmetle, Mehmet neden yemesin?)

    Asuman & Rıfkı
    Asuman & Rıfkı (Rıfkı ve Asuman kimdi anlatmıştık. Rıfkı bot Rıfkı. Asuman images botu O…. Asuman. Eski yazılarda vardı.)

    Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in ,

    2015 yılı için SEO

    2015 SEO

    Neydi o geçmiş yıllar. O aralar Rıfkıların sistem gelişmemişti daha. Yıl oldu 2015. SEO adına bir şeyler başarmak için artık güncel olmak, bir şeyleri değiştirmek şart.

    Hemen hızlıca konumuza geçelim.

    1. SSL Sertifikası ve SEO’ya etkisi:

    Yok efendim seo için SSL çok önemliymiş, yok olmazsa site çıkmaz gerilermiş diyerek kişisel blog sayfalarını https’ye çeviren mi ararsın, +18 siteye SSL sertifikası alıp kuranmı ararsın Ülkem insanı bir umut hemen kendini https ardına alıp anında sitesini 1. sıraya alıyor. 🙂 Ya olumbir kere düşünsene senin siten kişisel blog sitesi, kı** kırık 3-5 yazı yazmışsın. Kullanıcı sayfanı ziyaret etmiş. Senin sayfana bir form doldurup veri mi gönderiyor? Herhangi bir ticari durum varda ödeme profili ya da kart vs mi giriyor ki tüm sayfalarını SSL’ye alıyorsun? Ya düşün bir kere. Ben altta kendi sitem Cryptosam için aldığım SSL sertifikası ve detaylarını, nasıl kurup hangi sayfaları ssl sertifikalı olarak ayarladığımı vereyim ki alakasız sitelerde artık https:// görmeyelim 🙂

    SEO amaçlı kullanıyorsanız doğru SSL sertifikası kullanımı:

    • Öncelikle kullanıcılar hangi sayfalarınızdan tarafınıza ya da sitenize veri gönderiyor bu sayfaları belirleyin. (SSL sertifikası vs almadan sitenizde hangi sayfalarda iletişim forumu var, üye giriş alanı var vs. bunları belirleyin.
    • SSL sertifikasını nereden alacaksınız bunu belirleyin. Bu noktada 5 dolardan tutunda 500 dolara kadar çeşit çeşit sertifika vardır. Bu noktada otoriter bir kurumdan 256 bit SHA algoritması ile şifreleme yapan bir SSL sertifikası almanız yeterlidir. Yani 5 dolarda verseniz, 500 dolarda verseniz devasa bir E-ticaret siteniz yoksa hepsi aynı b*ok 😀
    • Ben Globessl üstünden 1 yılı 7 dolar olan bir sertifika aldım. Comodo’nun sertifikası ve yeterli. Dediğim özelliklere sahip. Site adresi şurası. Buradan “Domain Validation SSL Certificate” almanız yeterlidir. 1 yıl fiyatı 7$’dır. Ben 1 yıl için satın aldım. Öncelikle ödemeyi yapıyorsunuz sonrasında SSL sertifikası için cPanelden vsden oluşturduğunuz CSR kodunu üretip siparişi geçiyorsunuz vs. Yani SSL olayını anlamıyorsanız Hosting sağlayıcınızdan 1 adet dedicated ip talep edip sitenizi öncelikle bu ipye taşırsınız. Sonrasında da kurulumları yaparsınız. (Yakında SSL sertifikası kurulumu hakkında bir video yayınlayacağız.)
    • SSL sertifikamı sadece iletişim sayfama ve form doldurmayı gerektiren bir kaç sayfama kullandım. Diğer sayfalarımda ssl sertifikası yok ki buna gerekte yok. Yani iletişim sayfasına girince: https://www.cryptosam.com/iletisim/ https, diğer sayfalarıma girince de normal olarak yoluma devam ediyorum. SSL kurunca diğer sayfalarımda hem http hem de https sayfaları olacak ve 2 sayfa olmuş olacaktı. Bu durum clone algılanabilir diyerek diğer tüm sayfalarımda https leri düz httpye yönlendirdim. Bunuda şuradaki eklenti ile yaptım.

    Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in ,

    Youtube videoları için SEO

    Youtube SEO

    Selam. Uzunca bir ara verdik yine yazılarımıza. Az ama öz yazmaya çalışıyoruz diyelim. Rıfkınında benimde özel işlerimiz, hayat meşakkati derken az zamanımız oldu ama güzel bir yazı ile başlangıcı yapıp; şu sıralar yoğun şekilde yazı girmeye çalışalım dedik.

    Başlangıcı uzun bir zamandır yazmayı planladığım Youtube Videoları için SEO ile yapmaya karar verdim. Rıfkı’ da yaz abi elemanlar site seosu ile uğraşmak yerine Youtube videolarına seo yaparak daha hızlı paralar kazanabilir dedi. Selamı var öpüyor hepinizi Rıfkı. (Rıfkı kimdir?)

    Şimdi öncelikle belirtmeliyim ki burada anlatmak istediğimiz durum spam yapıp oradan buradan bot yazdırıp kanal klonlama değil de; tekil videolar ile para kazanma olayı. Yani eğer spamla para kazanma gibi bir hedefiniz var ise yazıyı okumanıza gerek yok 😀 Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in ,

    Yeni nesil SEO stratejileri

    Güncelleme: Yazıyı 18 Kasım Saat: 16.50 de tekrar bir güncelledik. Geç oldu ama dimi. Baya beklettik yeni yazı için. Öncelikle Rıfkı ile tüm içtenliğimizle hepinizden bu süreçte bizleri beklediğiniz için… Sie len bu ne böyle yok geç yazdık yok bilmem ne 😀 Buraya bağlayacağımızı beklemiyordun dimi necatiiii 😀 Oğlum yazamadık işte düğünü yaptık, sonrası evlenince adamın farklı sorumlulukları oluyormuş vs derken, hayatımızı düzene sokalım, düğün borçlarını ufak ufak kapatalım derken bu güne kadar geldik. Hepinizi ama hepinizi çok özlemiş Rıfkı. (Bende çok özledim şuraya içimi dökmeyi aq 😀 Nedir bilmiyorum şuraya yazdıklarımı imla olarak bile kontrol etmeden yayınlamak nedendir bilmem bana keyif veriyor. İçimi döküp rahatlıyormuşum gibi vs :D)

    Herneyse yine o*a bo*a 1 paragraf harcamışız:D Cemil abicim şimdi SEO (seo nedir bilmiyorsanız inceleyin) işleri öyle noktalara gitti ki emin olun tamı tamına bir aydır bazı şeyler artık değişti. Bu noktada 1 ay icabında geceli gündüzlü elde ki sitelerden sıkıntı olanları, olmayan + etkiye geçenleri analiz ettik. Rıfkıdan da aldığım bilgiler ile (Rıfkı Google çalışanı bir bot bilmeyenler için Googlede rıfkı kimdir araması ile 2. sayfadaki yazımızdan hakkında daha fazla bilgi edinilebilir) bunları harmanladık ve sizler için yazıya döküyoruz. Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in

    Düğünüme davetlisiniz

    Düğün tarihi yaklaştı. (Tarihi: 3 Ağustos Pazar günü saat 14.00′ da İzmir’de.) Yıllarca hep merak ettik. İnternette bir yerlerde tanışıp sonradan yüz yüze görüştüğüm, yıllarca bilgi alışverişinde bulunup yıllar sonra aynı ilde denk gelip görüştüğüm arkadaşlarım oldu. İnanın bana çok farklı bir duygu. 4 sene konuşup, yüz yüze hiç görüşmeyip; hosting satış işlerinde şirket kurup ortak olabilecek seviyede birbirimize güvendiğimiz, maaş kartlarına benimde erişimim olan arkadaşlarım oldu. Yani o denli birbirimize güvendik. Hani derler ya yok güvenilmez, yok güven olmaz emin olun öyle kaliteli insanlar var ki (sizler) yüz yüze görmeden bile bu seviyelerde güven duygusu insanda oluşabiliyormuş. Bunu ben kendim bizzat yaşadım. Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in ,

    Site açarak ev alınır mı? Hadi adım adım deneyelim

    Şu an oturduğum ev 850 liraya 2+1. Düşünsene her ay 850 TL. Sonu yok. Sordum eve 200.000 TL dediler satın almaya kalksak. Araya tanıdık koyduk vs 850 liraya tuttuk bu evi. Yine araya o tanıdığı koysak 190.000’e o ev alınır. Metin kardeşim bu düşüncelerle alttaki şarkıları bilgisayarımda açtım.
    Ara not: (Metin bide olmaz bu iş, kesin olmaz, olasılık bile yok gibi düşüncelerin varsa yazıyı burada bırak sitemi terket zaman harcama derim. Çık kısaca sitemden)
    Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in ,

    İnternetten para kazanmak

    Merhaba arkadaşlar. Rıfkı le beraber sizlerle internet üstünden para kazanılabilecek yolları araştırırken genelde kendi denediğimiz ve kazandığımız yöntemleri sizlerle paylaşmak istedik. Cepte beş kuruş para olmadan oturan, ekmek alacak para bulamayan öğrenci arkadaşlarımızın olabileceğini varsayarak böyle bir paylaşımda bulunma gereği duyduk.

    Üniversite yaşamımda inanın 1 TL’ ye ihtiyaç duyduğum günlerim oldu. Bir çoğumuzunda olmuştur. İnsanın aklına bazı şeyler sonradan dank ediyor. Sizde bu işi kafaya koymuş ben bu internetten para kazanacağım diyorsanız hiç beklemeden alt satırları okuyun. Ama size bu noktada bir önerim var. Hemen kalkın ve nescafenizi yapın sindire sindire bu yazıyı okuyun. Sizlere burada bir çok öneride bulunacağız. Bunlar kendimce zamanla keşfettiğim şeyler. Tüm ekran görüntüleri ve kazançlar kendi kazançlarım. Tüm verdiğim kazanç kapılarından defalarca sorunsuz ödeme aldığım garanti şeyler. Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in ,

    Google Panda 4.0 güncellemesi

    Google Panda 4.0 güncellemesi Matt Cutts’ın yaptığı açıklama ile duyruldu. Güncelleme hakkındaki bilgi şurada verildi: Matt Cutts’ın hesabından konu hakkında yapılan paylaşım Gelelim Panda güncellemesine. Güncelleme genel olarak kalitesiz içeriğe sahip siteleri belirlemek ve engellemek için tasarlanmıştı. Güncelleme sürecine girilmiş olduğunu geçtiğimiz 10 günlük süreçte kendi sitelerimizde farketmiş ve tüm sitelerde ortak yönleri belirleyerek önlemler almaya çalışmıştık. Alt bölümde ise güncelleme sonrası kendi belirleyebildiğim detaylara değinmek istiyorum. Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in , ,

    E-ticaret siteleri için SEO nasıl yapılır?

    Uzun süredir Rıfkı ile bu konuya değinmek istiyorduk. Öyle firmalar var ki sitesini açıp, bir dünya yatırımı yapıp müşteri gelmesini bekleyip 3 ay sonra kapatıp giden… İşte bu noktada E-ticaret siteleri için Seo yöntemleri hakkında bilgi vermek için bir yazı yazalım dedik 🙂

    Rıfkı abi bende internetten alışveriş yapıyorum; Asuman ile buluşmalardan önce; farklı fantastik kıyafetler, kamçı, 1 çuval kireç, kazma, keser filan sipariş ettiğim oluyor. Bende internetten alışveriş yapıyorum. Kredi kartım yok nakit geçiyorum arada da senin sanal karttan geçiyorum biliyorsun diyor. Yanımda şimdi sırıtıyor 🙂

    Oğlum Rıfkı hepsini anladım len Kazmayı napıyonuz Asumanla? 😀 Abi ne bileyim örnek olsun diyerek verdim yoksa ben kesinlikle fantastik kıyafetler, kelepçe filan hayatta sipariş vermiyorum yani bu yanlış algılanmasın. Rıfkı olum sen ne adamsın len. Geçen sanal karta baktım bilmemne noktalı shoptan geçmişin de geçmişin bi dünya ürün halen gelmişin burda abilerine hoş görünmeye çalışıon 😀 Ya abi sen de okadar bakılırmı detaylı be hiç mi özelim olmayacak benim. Ne var yok anlatıyon zaten. Sus len Rıfkı:D Pi**ni keser kibrit çöpü takıveririm oraya pi**m var diye ortalıkta gezinir bakar bakar geceleri ağlarsın:D Abi tamam sustum. Özür dilerim çok:d Tamam len kes. Öde olum sanal karttan geçtiklerini. Tamam abi reklam paraları yatsın valla bu ay ödeyeceğim. 😀 der gider Rıfkıyla muhabbet uzar. Yani Rıfkı’ nın E-ticareti ne amaçla kullandığını az buçuk anlamışsınızdır 🙂 Siteniz varsa ve Rıfkı diye biri abuk subuk sipariş vermişse kesin bizimkidir 😀 Devamını Oku

    Devamını Oku

  • in ,

    Baştan sona videolu cPanel sunucu kurulumu ve ayarları

    Merhaba arkadaşlar. Öncelikle gecikmeli bir yazı yazdığım için özür dilerim. Nişanlandım ve bir taraftanda düğün hazırlıklarına daldım derken gerçekten yoğun bir süreç geçirdim. Bu süreç içinde ne yorumlarınıza yanıt verebildim ne de yeni bir yazı girmeye zamanım oldu. Arkadaşlardan bazıları yazı biz hazırlayalım yorumlara dönelim demiş olsada kimseyi yanlış yönlendirmemek adına buna izin vermedim. Rıfkıyla kısaca yoğun bir süreç yaşadık. Ama bunun telafisini yapacağız ve sizlere video ve yazı olarak bu aralar doyurucu bilgiler vereceğiz.

    cPanel sunucu kurulumunu ben r10 gibi sitelerde ücretli olarak veriyordum. Yaklaşık bu konuda 8 yıllık bilgi birikimim var. Yaptığım ayarları birebir yaptığınızda piyasadaki çoğu script ile sıkıntı yaşamazsınız. Konuyu dahada uzatmadan baştan sona cPanel sunucu kurulumu videosunu veriyorum. Devamını Oku

    Devamını Oku

Daha Fazla Yükle
E**'nin ***. Ne arıyosun bu kadar yaa? Kaydır babam kaydır. Bu adamın sunucusu kasar mı demek yok. (Şaka be hacı :D Valla bitti ya. Sonu burası ama mail at çok lazımsa yazarız istediğin içeriğide.)